dinsdag 24 augustus 2010

Kleiner/groter

De bolletjes worden steeds kleiner....Ik wil uit ieder bolletje (ik heb een hele nieuwe babyroze) nog 2 strepen haken. Dat gaat krap worden. Voor 1 streep heb ik 6,5 gram nodig. Het hele dekentje woog bij 23 strepen namelijk 150 gram; dat is ongeveer 6,5 gram per streep. Echter wegen niet alle bolletjes 13 gram of meer. De lila bv. weegt nog 11 gram. De hardroze precies 13 net als de oranje.




Als ik van elke kleur nog 2 strepen kan haken is het gehele dekentje 72 x 80 cm. Maar ik vind dat er ook nog een randje omheen moet, anders is het zo onaf. Dat zou dan kunnen van die nieuwe babyroze bol. Het wordt dus nog spannend: het dekentje groter...de bolletjes kleiner. Ik zal in elk geval nog een bol lila moeten zien te krijgen. Het gevolg is wel dat ik steeds vaker "even" een streep haak, ik ben zo benieuwd of het werkelijk gaat lukken.
Vanmiddag is daar niet zoveel tijd meer voor: ik ga straks naar de markt in Rotterdam met beide zonen. Ik heb al een grote pan macaroni gemaakt, dus bij thuiskomst vanavond snel aan tafel. Het lijkt erop dat dat toch weer buiten kan want de zon schijnt weer uitbundig na het vele regenen van gisteren.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten