dinsdag 29 maart 2011

Afwerking oma's pannenlap

Dit vond ik wel erg leuk: al die witte "bruggetjes". De achterkant en de rand eromheen is nl. ook wit. Het was een snelle manier van aan elkaar haken. (Ik heb in de hoeken van de granny's steeds 2 lossen en op de rechte kanten 1.)
Aan elkaar haken gaat dan als volgt: beginnen met 1 vaste door de 2 hoeklussen, 3 lossen, 1 vaste in het volgende "poortje", enz. Bij de hoek doe ik er dan telkens 1 losse tussen. (Ik hoop dat jullie het begrijpen.)

Aan elkaar haken van voor en achterkant op dezelfde wijze. Dan nog een keertje eromheen: met halve vasten naar het midden van een boogje kruipen en dan 1 vaste, 3 losse, 1 stokje in de eerste losse = picootje, 1 vaste in het volgende boogje. Daar waar de hoekjes elkaar raken ook gewoon hetzelfde picootje. Zoals je ziet schuift alles netjes op zijn plekje.
De achterkant is dus gewoon 18 rijen stokjes ter breedte van de voorkant. Nou dat viel niet mee om te beschrijven wat ik heb gedaan. Maar aangezien jullie allemaal vaardig zijn met de haaknaald vertrouw ik erop dat het duidelijk is. Zo niet.... let me know.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten