maandag 7 februari 2011

Probeersels


Helemaal mijn kleurtjes voor ons nieuwe zithoekje op het balkon. Prachtige bos rozen gekregen van onze oudste zoon in dezelfde "vergrijsde" tinten. Ik zie het helemaal voor me ... met mijn ogen dicht. Want met mijn ogen open ben ik nog niet tevreden. Ik wil blokjes met een duidelijk rond hart, als een soort bloemetje. Hartjes worden beige (het geel in de proefjes is toch niet wat ik wil), de "bloemblaadjes" de tinten roze. Dan een randje bleekgroen en lichtgroen om er een vierkantje van te maken. Het eerste bloemetje (naar het patroontje van Claire (haken en meer... sorry, ik kan nog geen doorkliklink maken) wordt te bulkerig in het hart. Dat komt naar alle waarschijnlijkheid door het garen.

Zie je wat ik bedoel? Midden in de daarop volgende nacht wist ik het. Ik zou het hart van de laatste deken (roze/oranje) nemen en daar dan een vierkant van maken. Met een diepe zucht van voldoening zakte ik weer in slaap.


Maar deze is het ook niet. Te bulkerig aan de rand (is op te lossen) en het ronde hart trekt vierkant.
Ik hoop dat ik vannacht weer wakker wordt met het ultieme vierkant...
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten