maandag 11 juli 2011

Logboek

Nu mijn granny-deken af is (nog een paar draadjes en opspannen) heb ik mijn granny-stripe weer ter hand genomen. Mijn goede voornemen om elke dag 1 streepje te haken is al eeuwen geleden gestrand. 
Ik ben best al een aardig eindje op weg. Vrolijk hakend ging ik verder. Maar toen......


een vreemde bubbel. Nee, meer dan 1. Een hele rand vol bubbels. Wat is er aan het handje?
Verkeerde haaknaald?? Nee, dat kan niet want de haaknaald die ik nu gebruik zat bij de bolletjes katoen in de mand.



 Of... zou ik bij de vorige toeren geen losse hebben gehaakt tussen de stokjes?
Dan komt het belang van een "logboek" om de hoek kijken. Voor mijn breisokken hou ik in een schriftje bij met welke naald, welke wol, welk patroon, welke hiel, welke teen ik brei. Plus een staatje voor wie ik wat maak. Het zou dus ook slim zijn om wat haakwerk betreft iets op te schrijven. Aangezien ik elke toer meteen de draadjes afhecht is even terughalen een heel gepiel. Gelukkig wist ik nog waar ik dit patroon vandaan haalde....en ja hoor... geen losse tussen de stokjes. Dan toch maar gaan pielen om uit te halen.
En een logboekje voorkomt ook dat je een verkeerde kleur bijbesteld....de hele lichte gele had de minder lichte moeten zijn. Ik heb meteen maar een kleurenkaartje gemaakt met losse draadjes en bijbehorende kleurnummers.

5 opmerkingen:

  1. Poeh hey, da's nog een gedoe! Maar het moet gezegd worden: ik vind het er toch cool uit zien!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat zonde dat je weer een deel moet uithalen, maar je wilt het wel mooi hebben natuurlijk. De kleuren zijn wel heel mooi. Ik heb dat ook al eens meegemaakt dat ik met een verkeerde haaknaald verder ging. Ik schrijf nu ook voortaan op welk garen, patroon en nr. haaknaald ik gebruik. Al doende leert men.

    Nou succes met het corrigeren.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zonde he van al dat werk, ik hou ook geen logboek bij maar het zou wel handig zijn.
    misschien toch maar een leuk schriftje kopen.
    ik hoop dat je met goede moed weer verder kan gaan.
    hij wordt wel heel erg mooi

    grtjs petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HOLA! NO COMPRENDO MUY BIEN DE LO QUE HABLAN, PERO PASO A DEJARTE MIS SALUDOS Y CARIÑOS.

    BeantwoordenVerwijderen