donderdag 26 mei 2011

Even wat anders....

 Van een restje van een rokje van mij een etui gemaakt. Gevoerd met de "rug" van een oud overhemd van onze jongste zoon en met een frutseltje quiltstof voor de lusjes. Ik vind het erg leuk geworden.
 Ik had geen etui voor mijn potloden als ik ze mee wil nemen. Dat kun je natuurlijk ook kopen maar dat vind ik nooit leuk. Dit is echt mijn etui.
 En zoals je ziet heb ik heel wat kleurtjes. Gisteravond bezig geweest met envelop voor de maandelijkse post aan mijn paps in het verre buitenland. Ik heb ergens anders zitten tekenen en dus gingen mijn potloden en water-brush mee in een elastiekje in mijn tas. Niet ideaal, dus er moest wel een etui komen.
Eigenlijk is het ook niet ideaal als je zoveel hobby's hebt. Ik kan best 'jaloers' zijn (in de goede zin) op mensen die echt bezig zijn met 1 ding, Dat ene ding is dan ook echt hun ding.
Maar ik vind alles leuk.
De naaimachine kwam op tafel voor het verstellen van een paar spijkerbroeken van onze zoon (de zakken waren uitgescheurd) en ja, toen het geval eenmaal uitgepakt op de keukentafel stond.... ben ik niet  verder gegaan met het nodige andere verstelwerk (rits uit een rok van mij bv.) maar gaan snuffelen in de lapjesmand om een etui te gaan maken. Nu is de keukenvloer bezaaid met draadjes en zo, maar is het tijd om alles op te ruimen. Mijn rok moet nog maar even wachten op een nieuwe rits (is overigens toch een rotwerkje).

5 opmerkingen:

  1. Oh wow! Wat kun jij mooi tekenen zeg, super! En wat een hoop leuke kleurtjes, daar word je toch helemaal blij van. Heel leuk etuitje ook, leuk hoor dat je je 'oude meuk' op zo'n leuke manier kunt gebruiken en het niet hoeft af te danken!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke etui! Die tekening is ook lekker vrolijk. Het lijkt me juis fijn als je van alle markten thuis bent.

    Fijn weekend, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HOLA!!! MUY LINDO TU TRABAJO. TE INVITO A QUE VISITES MI BLOG, CARIÑOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig etui! Leuk dat je met art journaling bent begonnen. In het begin heb ik vooral veel gehad aan:http://michelleward.typepad.com/how_cool_is_that/. Kijk vooral ook eens bij haar eerdere challenges. Wat ik een goed boek vind is: Artists' journal & sketchbooks/lynne Perrella.
    Op handwerkgebied ben ik bezig met frivolité, maar wat doe je met al die kleedjes? Als ik nu zulke mooie etuis kan maken, zou ik frivolité als versiering kunnen toepassen. Ik kan wel een beetje naaien, maar dat van jou ziet er wel heel
    professioneel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief aanbod! Ik ben ook al heel blij als je uitlegt hoe je het moet maken. Ik denk trouwens dat je daar veel mensen die je blog bekijken een plezier mee zou doen: een tutorial 'etui maken'.

    BeantwoordenVerwijderen